Inte snyggast på stan.

Min kära sambo är på lagfest men kommer snart hemåt, har jag hört. Han ska jobba imorgon. Jag har spenderat kvällen i ensamhet. Den blev inte som jag ville. Jag hade önskat några glas vin på pitchers uteservering. Men fröken Iggström måste lära sig att man inte alltid kan få som man vill. (Säger dom..)


Jag har promenerat upp på stan för att inhämta lite hämtmat. Trots att jag styrde upp mig bra innan så kändes det som om det stod "HEMMAKVÄLL"  med stora, feta bokstäver i pannan på mig. Man känner sig lagom party när man vandrar ut från Pressbyrån med en påse ostbågar i handen och en take-away-box från Roalis i den andra.

Jag tänkte tända massa ljus nu.
Krypa ned i sängen.Läsa Cosmo.
Tills mitt hjärta kommer hem förstås. Då ska jag krama ikapp gårdagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback