Slottsfrun.

Sitter på slottet och ska jobba lite i garderoben. Det är väldigt speciellt att jobba här. För en sånggalning som mig kan man inte låta bli att utnyttja den fantastiska aukustiken! Jag jobbar i ett av tornen där det säkert är 30 meter i takhöjd! (Okej, det var en ren gissning, men typ!)



På tal om aukustik så har jag inte berättat om mitt dubbpass jag gjorde i Karlskoga i förrgår. Där pratar vi stimulerande arbete! Jag jobbade tre timmar och hann få till sju olika karaktärer. Mat-tant, 7årig pojke, hund, rymdvarelse, robot, bortskämd brat-flicka och lekledare. Jag har alltså inte ett särskilt monotont jobb..

Anledningen till att det blir så många olika roller är för att det blir lite väl dyrt och framför allt opraktiskt att ta in folk för att bara göra en biroll med ca. 30 rader. Därför använder de oss som redan är där. Alla dessa roller kommer finnas i samma serie, fast i olika avsnitt såklart. Jag kan lova att vid sista karaktären var det inte helt lätt att få fram en ny röst. För självklart måste jag anpassa och hitta nya röster för varje person jag spelar.

Hursom, världens bästa jobb är det. 

 
(Min roll Uniqua i serien Backyardigans. Har fortfarande inte klurat ut , efter fyra år, vilken typ av figur hon är.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback