En skitunge på Strömpis, en pappa där han hör hemma och en hjälte på planen!

Och på tal om familjen.

Familjenotering 1: Min lillebror berättade för mig igår att han ska till Strömpis imorgon! Förstår ni? Min trettonåriga lillebror (ja, han fyller snart faktiskt!) på Strömpis! Det hålls tydligen ett skumparty för Örebros högstadie-skolor där imorgon. Hur flashigt är inte det? Hölls det sådana flashiga saker på min högstadie-tid? Inte då. Vi nöjdes oss med discon i gymnastik-salen som niorna hade ordnat. (Undrar föresten om man fortfarande dansar i små ringar ? Som på min tid när tjejerna la väskorna i mitten och dansade runt.)


Hursom min bror kommer vara kung på dansgolvet! Kung bland brudarna och kung av hela Strömpis. Jag menar, han har ju mig som syster!


Familjenotering 2: Min kära fader har fått biljetter till säsongspremiären av Elitserien på måndag kväll då mitt Älskade Färjestad möter Skellefteå hemma. Hur bra är inte det? Jo, hur bra som helst. Men det är även hur dåligt som helst att jag har bokat in en klass just denna kväll och inte kan supporta på plats. HEEEEEJA FBK!


Familjenotering 3
: Adolfsberg-Ölme, resultat 1-1. Dagens lättnad!


Och här har ni dem : Männen i mitt liv. Lillebror, pappa, Gustav och Daniel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback