Kent och tiden som bara tycks gå..

Lyssnar på Carolina Walling Perez som gör fantastiska coverversioner av drösvis med Kent-låtar. (Tänk att jag gillar någon som gör om Kents musik, det kunde man inte tro. Kent ska ju vara Kent, nu & föralltid). Jag funderar över tiden som bara tycks gå. För några dagar sedan (5/11) är det exakt fem år sedan jag tog ett steget mot ett rejält avstamp i mitt liv. Ett avstamp som fortfarande idag präglar det liv jag lever. Ett bra avstamp.

Jag är inte en sådan person som ofta stannar upp och tänker "Hjälp vad tiden går fort" men ibland slår det en med häpnad. Jag tycker nyss jag var 16 och jag kommer så väl ihåg November 2004. Ja, klyschigt som det är, men jag minns det som igår. Och jag inser att det faktiskt är så nära sanningen vi kan komma att faktiskt inse att vi måste ta tillvara på tiden.

Så många dagar jag aldrig kommer att minnas. Så många dagar som inte betytt något. För visst var det någon som sa "Livet är inte de dagar du levt, utan de dagar du minns" ? Och är det så, vilket jag får lita på, så måste jag förändra något nu.

Nedan : Emma 2004.



Kommentarer
Postat av: J

Jag minns så väl Emma a la november 2004, och visst är minnet av den tjejen värd att bevara.



Tack för länken, guld.

2009-11-12 @ 15:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback