...

Har precis suttit uppkrupen i soffan med lite tee och grinat till Lyxfällan. JAG vet, jag grinar ofta men herregud - inte till program som Lyxfällan! Dagens avsnitt handlade om en ung kille, ca 26 år kanske, som hade hamnat i en ond spiral efter att ha varit skyldig sett ex stora summor pengar. Han började ta smslån som tillslut fick återbetalas genom nya smslån.

Det låter så korkat, det gör de verkligen. Sms-lån kan vara det dummaste påhittet någonsin men jag tyckte så synd om den här killen. Han var verkligen en helt vanlig kille som vara hamnat i en ond spiral. Han var väldigt mån om vad människor tyckte om han så han lade sjuka summor varje månad på märkeskläder, att bjuda på pubrundor och skjutsa sina vänner för pengar han aldrig fick tillbaks. Han ville ju bara vara omtyckt & vara snäll! I programmet var han tvungen att gå ut med sitt problem för alla vänner och bektanta eftersom de inte vetat någonting, även träffa sitt ex och göra upp en avbetalningsplan.

Jag vet att de låter dumt och jag kanske har fel, men jag tror att detta kan hända näst intill vem som helst för detta går att jämföra med vilket beroende som helst. Hans sms-lån blev hans livlina. Det var så härligt att se hur han mådde så mycket bättre när han fixat allt. All stress var borta och han kunde vara ärlig med sitt problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback