Sorgligt.

Det är lite sorgligt ikväll. Jag skulle kunna varit i Stockholm och sett en av mina absoluta favoritartister, John Legend. En artist jag upptäckte i somras som med enorm musikalitet och skicklighet blandar soul, funk och R´nb på ett briljant sätt. Jag älskar hans finurliga texter, den otroliga känsla han leverar och jag älskar att han tillåter sig att faktiskt vara mainstream men ändå göra det på sitt eget sätt. Hans röst slår dessutom det mesta.

Det är även sorgligt att mina andra musikaliska förebilder, Volbeat, som gör en helt annan musik än Legend spelar i Karlstad på fredag. Jag skulle så gärna gå! Men just nu ligger biljetterna på blocket på över tusenlappen. Bandet är danskt och har slagit i Sverige senaste halvåret. Dom blandar klassik oldschool-rock med punk och metal och i vissa låtar varierar dem även språket från engelska till danska. Lätt den bästa nordiska gruppen efter Millencolin.

Jag ger er lite musik av njuta av här.
Och vill någon göra mig glad så
ge mig en biljett till fredag. Jag skulle stå i evig skuld.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback