MORR!

Ett kort inlägg som gjorde mig arg.

På tvåan nu så går ett program angående statliga företagsbonusar och bankdirektörernas bonusar. Jag går inte in på hur vidrigt det är (max fyra månadslöner för direktörer.. huh?). Anders Borg skäller på bankerna utan att titta till sitt eget hus, de statligt ägda företagen t.ex. Vattenfall och AP-fonderna. PINSAMT!

Hursom, det var inte det jag skulle säga. Men dem har tagit med två penionärer som pratar och gnäller om hur lite pengar detta system ger dem. LITE PENGAR? Det ger dem 8000 kr. Det klagas och gnälls men ingen jävel nämner studenterna som får ut 7600 kr i månaden! Som dessutom måste köpa kurslitteratur för pengarna.

Jag tycker självklart att det är tragiskt och tråkigt att pensionärerna får leva så knapert, men ta då upp vår ekonomiska situation också. Glöm inte bort oss som är en så stor del av svenska folket.


MORR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback