Melodifestivalen + Strömpis + en ångestfylld Emma idag . (DÖD ÅT PM!)

Det blev en toppenkväll igår. Vi började hos Erik och Erika i tron om att några glas rött och melodifestivalen var planerna. Men förutom jag och Daniel kom även Henke och David (dock utan sina flickor) och snart var det prat om utgång. Erika hade som vanligt varit söt (hon är melodi-freak) och knåpat ihop röstlappar så vi skulle kunna gissa hur resultatet skulle bli. 20 kr var la vi i potten som den som hade flest rätt sedan skulle vinna. Henke vann. Jag var svindålig.

Daniel och jag skyndade sedan hem för att byta om och sedan tog allihopa en taxi till Strömpis där det blev dans och öl. Jag har inte varit på Strömpis sedan dem byggde om och det var ju förstås ingen större skillnad men absolut okej. Då det är 25årsgräns ringde jag innan för att fixa in mig och Erika. Och jag blir så förundrad varje gång. Den första killen trodde absolut inte det gick medan nästa (Jag tänkte att jag prövar en till för säkerhets skull..) fixade upp oss på listan, sa att de var hur okej som helst och önskade mig en trevlig kväll. Skumt. Men kul hade vi i alla fall.

Nu sitter jag här med mitt PM. Inser att jag har på tok för mycket inbokat idag och skulle verkligen behöva hela dagen på mig att göra detta. Men nej, jag ska vara värdinna på musikallinjens show inne i stan och sedan repa till 21. Det kan nog bli en sen natt det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback