En liten historia kring ett körkort..

Tänkte jag skulle lätta mitt hjärta och berätta om måndag förra veckan. Det är många som undrat hur tusan det går med mitt körkort och det är lika bra jag berättar varför det inte finns i min hand än. Vill inte att någon ska tro att jag har kuggat eller gett upp. Dessutom kan jag ju varna er andra där ute..Lita inte alltid på körskolorna.



Som planerat gick jag upp i måndags morse för att befinna mig på en körskola i stan och göra min "lilla/låtsas-uppkörning". Jag hade bokat den för att känna mig för inför min uppkörning jag skulle göra onsdagen därpå. Efter min vecka i Karlsborg kändes allt väldigt bra och alla jag har kört med tyckte jag var duktig nog att köra upp. Det tyckte tydligen inte denna körskole-madame.

Nej, det tog fem minuter så gjorde jag ett litet fel - och jag menar litet - så börjar hon skrika och gapa. "Vad gör du människa?" skriker hon och blir helt galen. Pedagogiskt ? Nej skulle inte tro det. Bra körskolelärare? EH NEJ? Tror ni jag körde bra sen? Tror ni jag blev stressad och toknervös? EH JA! Hon var helt flippad och ingenting jag gjorde var bra nog. Jag körde verkligen skitkasst efter att hon börjat klaga men det var väl inte så konstigt?

Jag vågade hursom inte köra upp som planerat den veckan utan har nu flyttat fram uppkörningen. Körskolekvinnan sänkte mitt självförtroende rejält och jag var riktigt riktigt knäckt över hennes sätt. Pedagogik borde vara en självklarhet men den här människan var elak rent ut sagt! Hursom.. jag förstår att hon bara ville sälja fler lektioner men jag pallade inte att köra upp.

Nu har jag iaf klarat teorin och flyttat fram körningen. Det värsta är att detta tydligen är vanligt! har fått höra av massa vänner hur vanligt detta är bland körskolor i Örebro. SJUKT! Nu ska jag inte ta fler lektioner utan löva mer hemma.
Jag tror aldrig en sådan människa skulle bli tillräckligt nöjd med min körning så jag får klara mig själv..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback