Krampen 2009

DET ÄR HELT SJUKT! Jag fattar inte att jag fortfarande, två år efter studenten, blir så himla glad! Att denna egentligen, fåniga tävlingen nästan får mig att böla av glädje när vinsten hamnade rätt. IGEN!

RIIIIISBERGSKA, RIIISBERGSKA!
Först 5 år i rad, sen kom en förlust, men nu är de igång igen!
När jag gick där vann vi alla åren vilket var helt fantstiskt.

För er som inte är från Örebro handlar detta om "Krampen". En fantastiskt prestigefylld tävling två skolor emellan. Karolinska Läroverket och Risbergska skolan. Tävlingen har funnits i över 30 år och det är en fantastisk stor ära att få vinna denna tävling. Tävlingen består av fem grenar, störda grenar men ack så viktiga!

Och jag vet, Piltarna (eleverna på Karro) kommer att tycka det är löjligt att Risbergska är så överlyckliga. "Det är ju bara en tävling" och troligtvis kommer dem hävda att det fuskades. Men vi som varit om att vinna, vi som dessutom varit med och planerat en Kramp (sjukt mkt arbete) vi kan inte låta bli att bli stört lyckliga. Så är det bara. Löjligt eller inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback