Hobbyinlägget..

...Bara en liten sammanfattning av gårdagens match.

(Och ja, Daniel ink. fler fotbollsnördar kommer tycka jag är larvig som tror mig kunna något MEN jag tycker de är så roligt så jag bryr mig inte om er. Jag recenserar väl hur många matcher jag vill! )

Matchens överaskning: Att Astvald fick starta och nästan spelade alla 90 minuter. Han gjorde en riktigt bra förstastart-match och jag tror han kan bli en pärla för ÖSK om han bara får fortsätta utveckla sitt spel genom att vara med från start nu. Var även glad att se Pierre från start i AIK - han förtjänar helt klart mer speltid än han tidigare fått. Heja Bengtsson!

Matchens mest imponerande : Gnagets -som alltid - beundransvärda klack. Jag tror dock att Kubanerna & ÖKS:s klacks problem ligger i att den mest består av pubertetskillar som mer låter som gosskörs-sopraner än brölande fotbollssupportrar. AIK har ju mer historia i sin klack och Black Army är ju rent av en livsstil, därför kan dem vara mer sammansjungna, högljudda och framför allt - MÅNGA! 

Matchens status: Som vår bloggande Alvbåge själv skriver så var matchen lite "Mellanmjölkig" och varken bu eller bä. ÖSK hade riktigt fint spel i första halvlek och AIKS mittfält var ju näst intill osynligt. Att dem fick kvittera på en liten fånig frispark kändes surt just efter så bra spel. Andra halvlek var bedrövlig. Bollen tappades hela tiden av ÖSK och nästan inga passningar resulterade i något. Så ja - vi hade en varsin halvlek och därför känns ett poäng rättvist.

Matchens pinsamma: Att somliga i den svartgula klacken hellre spenderar spelminuterna med att slåss med sina EGNA supportrar än att titta på fotbollen. Men de är klart - så dåligt som AIK spela i första var dem väl tvungna att hitta på något. (Vi lär ha en ganska tystlåten och pubertal klack men inte fan slåss vi med våra egna iaf..)


Kommentarer
Postat av: David

Klockren analys E, du tar dig måste jag säga.

Postat av: Emma

Tack D, du gör mig glad : )

Men för guds skull detsamma, bra skrivet och intressant intervju. Ska bli spännande att följa dina verk resterande säsong.



Ses snart! kram

2009-07-07 @ 13:07:26
URL: http://popsickness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback