Made in sweden

Jag är inte sån. Jag vill inte låta dryg, alls alls alls. Men jag tittar på tvprogrammet "Made in sweden", det är alltså ett nytt program med Ander Bagge, Laila Bagge och Andreas Carlsson - proffsproducenterna från idol som varenda musiker/sångare/sångerska drömmer om att få jobba med. Programmet är intressant men jag skrattade lite nyss.


Tjejen, Janet heter hon, som dom tagit ut som en av sveriges bästa sångare - som dom ska lansera i både USA och Sverige - hon sjunger jättebra och är både söt och snygg. Men idag skulle hon visst provspela för en animerad roll i en engelsk tecknad film - hon skulle få provspela mot Roger More. THE ROGER MORE! De är tufft.

Men det jag skratta åt är även den anledning till att jag avskyr sådana här konstelationer. Tjejen sa : " Bara jag har manus ett bra tag innan så jag kan öva, jag vill ju vara förberedd. " De här människorna som glider in i sådana här program vet ingenting om att kämpa. Jag och inte heller någon jag känner har någonsin fått ett manus i förtid, innan en provspelning, någon audition eller något slag av test inför en sökning. Man får inte förbereda sig, är man bra så funkar det utan det.

En provspelning är ca. fyra till tio meningar och är inget man får öva inför. Men dessa tjejer som blir handplockade till detta projekt, Idol eller liknande är inte vana vid att kämpa. De har ingen utbildning, har inte gått på tusen audition och har inte slitit för att komma till framgång. Jag blir irriterad på sådant och skulle så mycket hellre se mina vänner som är minst lika duktiga och som verkligen har slitit för att komma någon vart.

Så nu har jag sagt de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback