Övertalning: På gång.

Tee och mackor i Daniels förstora hoodie. Jag vill att de ska bli en bra dag. Ska dra med honom ut på en promenad för sen ska jag förhoppningsvis luncha med några från klassen. Börjar ny kurs idag, "Tvärkulturell retorik". Jag är ganska taggad, även fast nästa 15 poäng med "Kommunikativt ledarskap" ska bli ännu mer intressant.

Igår kväll påbörjade jag "Operation-övertala-Daniel-att-vi-ska-flytta-in-till-stan-efter-sommaren". Jag tror jag kommit en bit på väg. Vi råkar ha två vänner som flyttar från en underbar lägenhet på Drottninggatan första september och det kan finnas en möjlighet att vi får ta den. Daniel tycker dock inte om att flytta och tyckte nyss vi flytta hit, men i September har vi bott här över ett år. När man är ung ska man flytta mycket, det säger mamma.

Jag tycker om vår lägenhet mycket. Och älskar området. MEN jag saknar att kunna gå utanför dörren som på Kungsgatan och ha allt nära. Jag saknar att ha nära till alla mina gamla vänner som bor på stan. Jag vill ha nära till träningen och till jobbet. Stan har stora fördelar. Men vi får se. Jag ska lyckas. Jag ska ju trots allt bli retoriker.


(Jag tycker att jag är snygg i brillor, ser jag inte lite smart ut iaf?)

Kommentarer
Postat av: maria

kände knappt igen dig, väldigt fin i håret måste jag säga :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback