Hälsomånad.

Här med förklarar jag min hälso-månad SNART påbörjad. Från och med söndag morgon fram tills 15/3 ska jag inte dricka kaffe, inte dricka alkohol och inte äta godis. Detta är först och främst för att rensa kroppen på onyttiga saker vilket jag tror att jag behöver - anledning två är att jag behöver bevisa för mig själv att jag besitter en stark karaktär. Den karaktären har visat sig lite frånvarande senaste tiden men nu ska jag plocka fram den igen.

Reglerna är dessa: Jag får vistas på krogen och på fest. Jag står alltså inte över om det händer något spännande, jag dricker bara ingen alkohol. Detta betyder att jag inte ens får dricka ett glas vin för sällskapets skull. Ingen alkohol alls! Kaffe - där finns det  inte heller några undantag. Inte ens chai-latte är okej. Godis är mer klurigt, jag försöker inte driva bort ett sockerberoeende utan bara dra ned på det. Jag får alltså äta bakverk och chips (vilket jag typ aldrig gör) men inget godis alls. Läsk är inte okej men saft är det. (Jag vet, flummiga regler. men jag bestämmer!)

Jag vill vill vill verkligen klara detta. Jag menar, en månad - vad är det? Egentligen är det inte ett jätteproblem eftersom jag inte har ett starkt beroende av något av dessa saker (om man jämför med t.ex. sushi), speciellt inte alkohol -  men just därför känns det extra onödigt att man lägger så mycket pengar på det. Så here we go. Hälsomånad från och med söndag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback