Allergitöntar

Okej, så här är läget. Troligtvis är jag laktosintollerant. Säger dom. Jag själv lyssnar helst inte. Och det här kommer låta väldigt elakt. Men jag har alltid tyckt att människor med allergier är bedrövligt jobbiga! Sådana där människor som typ är allergiska mot allt har jag alltid ansett som mongo. Och visst, laktosintolerans är ingen allergi. Men i min hjärna klassas det som en eftersom det ger mig hinder när jag ska välja mat.

Jag generaliserar absolut, men de människor jag har mött har varit nördiga människor, med 22 hästar och 13 kaniner, som är från Fjugesta och som är allergisk mot El, snö, gluten, gräs, djur, kvalster, människor och humor. Visst, någon allergi kan man väl få ha. Men fler än 2 är uteslutet. Jobbiga människor. "Usäkta jag kan inte äta det där, och inte det där, och nej - värm inte i mikrovågsugnen för jag tål inte el."

Jag vill inte bli en allergitönt!

Men vet ni vad? Jag hörde något konstigt häromdagen.
ELIN, min strömstad-elin berättade att i Strömstad (Kanske menade hon även sthlm, för hon har ju bott där med) är det INNE, typ populärt att vara intolerant mot laktos. Att vara lite annorlunda sådär! Jag har aldrig hört något dummare. Men och andra sidan, dom är inte så smarta i strömstad. Dom säger "Sist gång" när dom menar "Förra gången". Har ni hört något så dumt?




(NU tänkte jag skriva, ta mig inte så allvarligt - det är inte personligt menat. Men jag struntar i det, för det är ju hur personligt som helst. Och jag är faktiskt ganska allvarlig. Ja, lite iaf.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback