Musikhjälpen, städning och bakning.

Uppkrupen i soffan samlar jag kraft för att storstäda lägenheten och efter det baka lite julgodis. Jag har tänkt sno Davids (ursprungligen Leilas) recept på Rocky Roads. Det är faktiskt himla smarrigt! Ikväll jobbar jag sista kvällen på Slottet och det ska bli himlans skönt. Men sedan väntar tre dagar ute på Marieberg innan jag äntligen får julledigt den 23e.

Måste bara ge lite cred och extra uppmärksamhet till P3:s Musikhjälp som pågår 14e till 20e December. Denna inslamling för att hjälpa Malariadrabbade runt om i världen sänds via radio och tv och hittils har de samlat in tre miljoner kronor. Är det inte helt sjukt bra? Jag sitter helt fastklistrad och skulle nog kunna sitta här hela dagen. Det är lite som en julkalender. En julkalender med världens bästa ändamål.



(Här skulle det vara en bild - men icke. Blogg.se strejkar.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback