Ensamkväll.

Ikväll är ingen rolig kväll. Lägenheten är så vacker, ljustakarna brinner så fint och granen är allt jag önskat. Men Daniel jobbar och jag är ensam. Brandstationen har snott min glädje ikväll. En kväll som ikväll vill man ha någon bredvid sig. Jag har jobbat hela dagen och är helt mör i hela kroppen men snart ska de diskas. Här finns ingen vila. Imorgon ska de sista klapparna inhandlas på staden och sedan blir det ännu mer jobb. För att sista hamna på mysig uppesittarkväll hos mami.

Gårdagskvällen med fyra vackra brudar hos mig på julmys-firande var allt för bra. Tradiotionsvarning. Vad vore man utan sina fina?



"Jag minns första julen i vår lägenhet.
Du gav mig världen i ett stort paket.
När jag tänker på det - så känns det som igår.
Två älskande ungar - två änglar i snön. "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback