Snuskiga 90talsmän.



Måste bara dela med mig av de här klippet jag hittade. 90-talets stora svenska "boyband" (snarare gubbgrupp). Jag älskade GES när jag var en sisådär 8-11 år.

Men idag när jag ser den här videon kan jag inte låta bli att gapskratta. VIlka trodde dem att de var? De måste ha ansett sig som guds gåva till kvinnan. Jag menar kläderna, "koreografin", minerna och juckandet!? SKÄM UT!

Något annat som roar mig är idag, 2009, så tycker vi att t.ex. 50cents texter är sexistiska och alldeles för grova. (Ex: I take you to the candyshop, I let you lick the lollipop) Men hallå! GES hade textrader på 90talet som t.ex. "Låt henne känna dig komma, och låt den aldrig gå ner." 50 cent ger oss åtmnstone metaforer men dessa herrar leverar verkligen rakt på sak!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha jag älskade också dem på den tiden, minns att min allra första CDskiva var just GES, kan de ha varit -95 kanske. Gillade Orup extra mycket, men i den här videon såg han ju ut som en sliskig pyskopat eller nåt. Huga!

Och de som klagar på t.ex 50cent är nog samma personer som under 90talet gormade och sjöng till GES' texter :)Men de vill de kanske inte minnas ;)

Postat av: Anonym

Haha. Tack Emma för detta. Jag skrattade så tårarna rann :) Wohahaha.

2009-08-09 @ 19:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback