Det lilla nyåret.

Det är verkligen sant som dom säger. Hösten känns nästan lika mycket "nystart" som det riktiga nyåret.


Jag får alltid nya krafter till hösten. Jag ska alltid ta tag i alla problem till hösten. Tjäna pengar, ta tag i mitt liv och bli bättre på det mesta. Jag gillar hösten. Kanske inte de mörkaste november-mornarna och kylan som börjar kännas, men känslan av att all förändring och förbättring är möjlig. Hösten 2009 satt jag på tåget till Skövde (den första resan den hösten) för att hälsa på Daniel och skrev en "Den-här-hösten"-lista. Nu när jag läser den ett år senare kan jag inte mer en konstatera att jag följde listan till punkt och pricka.

Jag ska därför skriva en liknande lista i år. Ja, fast med nya mål såklart. Nya visioner, planer och to:do´s. Jag är (som ni säkert märkt) galen i listor och älskar känslan av att få pricka av punkt efter punkt. Alla har ju sitt sätt att lyckas på.

Den här hösten ska jag fokusera på balans av fördelning av tiden mellan mina närmsta, mina studier, min träning, mitt band och mitt MK-jobb. Jag vet att jag tar på mig mycket, men det är vad som får mig att må bra. I år blir ledordet BALANS!


(På tal om höst , detta är hösten 2009. Nollningssittning, förfest.)

Kommentarer
Postat av: Tilly

Balans Baby! Så sant som det är sagt och som alltid känner jag igen mig i vad du skriver. Men är det inte härligt att den här hösten kommer bli så bra? Du fortsätter ditt älskade äventyr i skolan och jag går vidare och funderar ut mitt. Jag menar efter en sån toppensommar och allt. Så mycket starkare nu, både du och jag, och vi kommer gå långt! (Sätt up det på din lista, för så kommer det bli!) Massa puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback