Vårkänslor, rysar-matchen och min ombytliga vän Tarik Basic.



Jag sitter och tittar tillbaks på tidigare vårar i bloggen (dvs. 05-08) och kan konstatera att i år är första våren jag inte går igenom en lite mindre vårdepression. Den brukar alltid infinna sig, även om det är mysigt med vårsol och diverse. Jag brukar ha lättare att bli ledsen, vara allmänt nere och ofast känna oro. Men i år, jag är ju hur glad som helst! Jag mår så himla bra just nu!

Matchen igår var en riktig rysare. Jag trodde faktiskt inte dem skulle vinna och ska ärligt erkänna att dem inte alls presterade bra i första två. Men dem växte under tredje och framför allt var dem överlägsna i förlängning. Den lyckan när 2-2 målet kom och såklart även 3-2 var helt enorm. Jag är så töntig.. men den frustrationen som vi känt innan kunde inte ta sig form på något annat sätt än i glädjetårar.

Förövrigt tycker jag Tarik är väldigt rolig. Rolig och flexibel i sitt hejande. När han pratar med mig hejjar på HV för att jävlas och pratar han med Hannes i klassen som är HV-fan hejjar han på Färjestad. Dvs. gör allt för att provocera. Under hela matchen skicka han sms igår om att HV skulle vinna och det var så synd om mig. Men sen när Färjestad vann fick jag smset : "SM GULD SM GULD SM GULD, imorgon tar FBK sm-guld!". Han är lite knäpp och ombytlig min vän.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback