Träna träna träna.

Måste bara skriva av mig lite innan jag lägger mig i vår underbara säng som jag saknat ofantligt mycket.



Jag är så trött i kroppen och det värker i varenda muskel men gudars vad duktigt jag har tränat ikväll! Måste säga att efter mitt coaching-möte med David (min klasskompis) som handlade om min träning så har jag fått sådan nystart. Nu är det gymet 3 gånger i veckan men jag har fåttt en idé. Vågar inte berätta om den än, jag måste se till att hålla den några veckor först men sedan ska jag involvera er.

Jag måste säga att jag är så glad att jag tog tag träningen i höstas. Jag mår så mycket bättre när jag tränar. Jag är en bättre flickvän, en trevligare kompis, en gulligare dotter och jag orkar så mycket mer än förut. Jag blir nöjd med mig själv och tycker att jag är bra som gör detta. Jag märker verkligen skillnad. Många går till gymet för att förlora några kilon men för mig är det tvärtom. Jag ska gå upp i vikt. I muskler då såklart men i alla fall. Hittils har jag gått från 48,5 kg till 52,5 vilket är ett helt enormt bra resultat för att vara mig!

(Nej, jag tycker inte man behöver hymla med sin vikt - det är bara siffror. Varför ska jag inte kunna skriva det här?)


Jag är så glad att jag har en fantastisk Daniel som stöttar, peppar och kramar mig när jag är duktig. Men som även pussar mig i pannan när jag skippat träningen för att jag inte orkat. Man får ju vara lat ibland.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra-heja Emma! duktig du är tjejen! Hoppas du även käkar ordentligt nu då före och efter träningen =P (och alla andra dagar också!) det var ju som vi prata om i vintras- om du sätter upp rimliga viktmål på lite längre sikt så kan DU också-fast du kämpat så länge! DET ger sjävförtroende =) Kram på dig / Storkusinen!

2009-04-15 @ 19:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback