Problemet med mig och Majblommor

Jag är verkligen hopplös. Varje år är det samma sak. Jag har varit och lunchat med pappa på Njuta och på väg därifrån kommer två jättesöta tioåringar fram och säljer majblommor. Jag är en riktig sucker för barn (ush, det lät lite äckligt.), dvs. jag kan verkligen inte stå emot när dem tittar på mig med sina små hundvalpsögon och jag verkligen kan känna hur glada dem blir. Speciellt om jag köper den för 50 kr, den dryaste. Så, vips. Det har jag nu gjort.


Vad är problemet, tänker ni nu.
Jo, jag kommer inte att nöja mig med en majblomma. Jag kommer troligtvis att köpa av varenda lite söt unge som kommer fram. Det är ett problem, helt klart. Okej om man vore rik, men jag är inte rik. JAG ÄR FATTIG! Jag har helt enkelt inte hjärta att säga nej. Stort hjärta, liten plånbok. Jaja.

(Jag insåg just att detta dilemma kan bli riktigt problematiskt när jag själv får barn. Självklart inte när det gäller majblommor, utan över lag om jag behåller denna barmhärtiga sida.)



Kommentarer
Postat av: Lis

och vaffö bloggar inte du nu då??

2009-04-22 @ 22:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback