Okej. Nostalgi-Emma.

Okej. Såhär är det. Jag läste nyss Matildas blogg och fick ett litet knyt i magen. Jag känner igen mig så i väldigt mycket hon skriver. Att vi är väldigt lika visste vi men just detta är nog inget positivt. Matilda skriver hur hon kommer på sig själv att aldrig riktigt leva i nuet. Och det stämmer ju så bra på mig med.

Jag kan komma på mig själv så ofta med att sitta framför datorn (precis som nu.) och lyssna på gamla minneslåtar från år tillbaks, låtar jag förknippar med en bra tid i mitt liv - låtar som betyder mycket för mig. Jag kan sitta och läsa mina blogginlägg från 2006 i flera timmar och tänka på vilken underbar sommar jag hade med tjejerna. Precis som jag ofta sitter hemma och planerar framtiden. Dvs. vart vi ska bo, vilken hund vi ska ha, vart vi ska resa, vad jag ska jobba med etc. Men aldrig lever jag i nuet, visst har jag roligt och trivs med mitt liv. Men jag borde ta till vara på det mer och leva mer för stunden. ISTÄLLET för att alltid se tillbaks eller framåt. Det är dags för skärpning.

Jag har spenderat en timme nu med att titta på Rent-klipp från Mars 2006 när vi (musikallinjen) satte upp den och texterna, videorna, sångerna, rösterna och musiken ger mig gåshus. Jag saknar alla. (Gud jag låter ju mongo. fuck.)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback