Hejja oss!

Nyvaken, fast jag snart varit vaken i två timmar. Jag är trött och inte alls sugen på att hålla ett tal om varför vi inte ska införa fritt Sprututbyte i Sverige för narkomaner. Jag är inte sugen på någonting. Men jag ska i alla fall tvinga mig själv att träna innan jag tar tåget till Skövde.

Jag har fått ett uppdrag. Jag ska kunna imitera Peders Kristinehamn-värmlänska perfekt och klockrent runt jul. Det kan bli spännande. (Så ni vet så går Peder i min klass, pratar grov dialekt och roar mig på freadgarna med SvenIngvars-klassiker i taxin på väg ut. )  HA! Jag som redan tycker jag är en jävel på värmlänska. Det sker många vad just nu i klassen, Elin & Erik ska ju förövrigt sluta röka och snusa den 3/11. Dvs. måndag. Den som förlorar kommer att få köpa sig en Kulinfooverall och springa runt i i en vecka. DET ÄR INTE ROLIGT! Nej, det vill man INTE! Jag hoppas de klarar det båda två.

Så, off we go. ("Jag är rädd att släpper vi sprutorna fria så är det inte långt kvar tills vi släpper knarket löst.")



 

 vs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback