"Musik med nerv i ".

Daniel har fått mig att lyssna på en tjej som heter Melissa Horn , och förlåt världen - jag vet att jag är sen. Men nu är jag kär. Kär i hennes musik. Vilken tjej! Och vilka texter. Vilken helt fantastisk röst. Jag mår så bra av ny musik.  Jag har fått frågan några gånger : "Emma, du som sysslar med musik och sånt, vad tycker du man ska lyssna på?".

Helt klart en sjukt svår fråga. Men jag svarar alltid "Musik med nerv i." Det är den enda jag vet. Att jag lyssnar på musik som har nerv i sig, som rör sig framåt, som behöver bli sjungen/spelad och som har ett budskap som måste fram. Som har en text eller melodi som förmedlar en känsla och att man kan höra i rösten som sjunger att "Detta måste fram.."

Det kan låta flummigt. Men Melissa Horn är ett praktexempel på en artist som gör musik med nerv i. Det kräver inte djupa texter, svåra kärlekslåtar eller krångliga melodier. Nej det kan vara allt från Winnerbäck till värsta partydängan. Det är mitt mål, att alltid förmedla nerv och sjunga med nerv i sångerna jag förmedlar.

Här är hennes
myspace och här är en videofilm med hennes låt En famn för mig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback