Beslutsångest?...

Nyvaken, Daniel har nyss gått till skolan och för första gången på ganska länge är det riktigt jobbigt att säga hejdå. Det är ju självklart aldrig roligt men det har gått bra sista tiden, jag vet ju att vi är inne på slutspurten - bara en månad & två veckor kvar nu. Men idag känns det som en lång tid. Dock trivs jag så himla bra i skolan just nu så det är skönt att komm hem med.

Jag brottas med ett problem just nu inför framtiden. Det är inte likt mig, jag brukar alltid vara så säker och ha sådan koll. Men nu är ju besluten man ska ta så stora. Välja det programmet med tycker är så fruktansvärt roligt med intressanta kurser, som KAN ge jobb men marknaden är betydligt mindre - ÄN det programmet med tråkigare kurser men med den examen jag vill ha som ger en bredare arbetsmarknad. Ska arbetsmarknaden gå före det man brinner för?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback