Allt för kärleken = Ett fattigt liv



image944

Jag är så fruktansvärt trött på att pank! Jag vill bara säga det. Jag måste få förklara hur det känns att faktiskt få bita sig i tungan varje dag för att inte ha råd att köpa sin Morgon-latte på väg till skolan när begäret kommer smygande, att inte kunna köpa en ny roman (läste ut JENNY S förra veckan.. ) när man har en två timmars tågresa framför sig. Och trot eller ej, men det är faktiskt inte de uteblivna klädköpen som är värst när det ekar i plånboken, även fast att jag brukade handla för ex antal tusen i månaden förut. Nej värst är det spontana infallen, a´la -jag behöver den där fikan nu!

Ifall, nu har jag sagt det och eftersom det är självförvållat så kan jag inte klaga mer. Nej, allt för kärleken och dessa förbannade tågresor! Det är SJ som tjänar på detta, att jag blivit kär i en människa 20 mil för långt bort. Men jag ger dom det, de är värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback