Mitt 2008

Here we go. Min årliga analys över året som gått. Det är min bearbetning och terapi inför kommande år, en slags summering för att avsluta rätt. Det allra heligaste skriver jag såklart inte här - men det viktigaste, det finns med.


Januari: Året börjar så bra i Växjö efter nyår men snabbt växer ångesten fram när D åker tillbaks för att göra två veckor i Skövde innan praktik i Öret - och jag såklart, ska tillbaks till Stockholm. Det är här min "åka-fram-och-tillbaks-termin" börjar. Så mycket tåg har jag aldrig åkt. Onödigt enligt vissa, en nödvändighet för mig. Jag tror att vi är där vi är idag för att jag just valde att pendla så mycket. Den 20e hade vi terminskonster på Kulturama och min underbara klass fick visa vad vi gick för. Ett sjukhusbesök i slutet av månaden var nödvändig men som vanligt slutade allt bra. Kungsgatan 50A blev mitt hem och än idag är lägenheten så saknad, så saknad.

Februari: Det största och första var att få sjunga nationalsången i Löfbergs lila arena på mitt älskade Färjestads hemmamatch. Oförglömligt. Förövrigt var det en händelselös måndag som varierade mellan ångestfylld och mysig. Örebro skapade myskänslan och Stockholm framkallade ångesten. Jag som ville vara storstadstjej? Ja tjena.

Mars: Åkte till Umeå för att hälsa på mina fina kusiner, fredag - måndag. Det blev en fantastisk resa som innehöll allt från sightsing, fika, shopping, fest och mys. Planen är ett besök till nu i vår (2009). Detta var även månaden då vi firade Sabina som fyllde 20 och jag blev så full på shots att jag kastade en guldklocka på stackars Daniel... ooops? Daniel fick förövrigt veta att han fick sommarjobb 8 veckor i örebro vilket var en lättnad som hette duga. 10e mars var det ett år sedan jag/vi avklarade ett stort kapitel i mitt liv. 27e fyllde älsklingen 25 år.

April: Min älskade Emma förlovade sig. Min lilla morfar, älskade morfar gick bort - när mamma och bror befann sig i Thailand. Det innebar extra tunga dagar för mig. Att berätta för sin mamma , att hennes pappa gått bort kan vara det värsta en 20åring kan göra. Morfar fick iaf världens vackraste begravning. En av de roligaste kvällarna var kvällen på Harrys med Erik och Erika + alla fyrtiotaggare. Jag och Simona fotades hos Modelhouse och pappa besökte Stockholm och mig. Jag får min årliga vårdepression strax innan måndasbytet men allt blir självklart bra när älskling och jag åker till Rom över valborg.

Maj: Min sista månad i Stockholm och jag fyller 20. Älskling och jag letar lägenhet febrilt till hösten och tillslut hittar vi våran mysiga tvåa i Almby. Avslutningskonserten på Kulturama tog all min kraft, tid och energi och ja, "Candyland" blev verkligen det bästa avslutet på ett års resa. Jag blev erbjuden jobb på Eniro och slutet av månaden innebar mysa promenader, picknickar i Kungsparken och bara mys för oss.

Juni: Inviger sommaren med en fantastisk helg i Göteborg med Sanna. Utgång på Trädgårn, shopping, Lisebergsbesök och vin i parken. Det kunde inte blivit bättre. På studentdagen kom mina gävle-vänner hit, det blev inte riktigt som det var tänkt och efter den kvällen är jag en vän fattigare. FotbollsEM drar igång men innebär som vanligt ingen långaktig glädje för oss svenskar. Sex and the city - filmen hade premiär och jag var lika tokig i den som resterande fans av det kvinnliga könet. Midsommar firas i Sandbergs sommarstuga och var en av de bästa på länge. Släkten är bäst.

Juli: Klar med utbildning och får jobba ordentligt på Eniro. Första veckorna var ju kul iaf. Den första juli konstaterade vi att vi hade pussats i ett år. Vi flyttar in i lägenheten strax innan vi åker till Barcelona en vecka med Erik och Erika. Världens bästa vecka! Månaden avslutades i sorg då våran Mårten gick bort den 29e, hastigt och fruktansvärt sorgligt.

Augusti: Innebar förfester hos mig och utgångar både på Björnstugan och Klaras. Jag började träna och var fruktansvärt stolt över att äntligen ha tagit tag i det. Innan en galen nollningsvecka började sov jag två nätter på sjukhus men sen satte festandet igång. Daniel återvände till Skövde efter åtta månader i Örebro. Det var tomt då.

September: Kunde jag ha haft mer tur? Kunde jag ha träffat finare vänner? Efter pubrundan den första så var det vi. Idolkvällar, myskvällar med tee och utgångar värda att nämna. Elin och Lisen ni är mina hjärtan. Ju längre månaden gick desto fler stjärnor upptäcktes i klassen och jag insåg snabbt att terminen med Retorik A skulle bli en av de roligaste hittils. Första kvällen på Kåren, Örebrodagen, Bad-taste kvällen och massa annat roligt. Vilken underbar månad!

Oktober: Elin fyllde 21, vi firade henne på Indigo. Samma dag fyllde lillebror 12. Vi höll tal för fulla muggar i skolan, och varje vecka innebar det lika mycket ångest. Jag pendlade en hel del till Skövde men precis som alltid kändes det som mitt andra hem. Vi hade en fantastisk utgång med start hos Markus i klassen - kvällen då allt gick enligt planerna. Vi myntade uttrycket "YOOOOOU SEXY MOTHERFUCKER". Sittningen på Frimis var dock en besvikelse så den nämner jag knappt. Daniel och jag avslutade månaden med en ettårshelg i Göteborg på världens mysigaste hotell.

November: Min blonda vän skapade lite turbolens i lilla Örebro så det blev många kvällar av analysering och pepptalking. Men vad gör de? Det är ju bra att det händer något. Efter en underbar utgång med klassen på Harrys med förfest hos Tarik sjöng jag på Paulinas bröllop. Hann även med en Sven-Ingvars konsert, det ni! I skolan lekte jag moderator för en dag och den femtonde hälsade min älskade matilda på mig. Även Malin kom ned från Norrland och hälsa på.

December: Vi invigde julen med ett första-advents-mys med bitar av klassen hos mig, samma helg styrde jag även en tre dags utgång. Den sista på Björnstugan var lyckad. Förövrigt innebar December plugg, glöggmys och självklart att älskling flyttade hem. Julen var helt fantastiskt och nu är det Idre som gäller för hela slanten sista dagarna av 2008.

Summering: Ett helt fantastiskt år. Speciellt juni tills nu. Jag är så glad för nyfunna vänner och att hittat en underbar utbildning som känns rätt för mig. Jag är glad att vår distanstid är slut och att vi nu är sambos. (föralltid?. I hope.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback