Min lilla morfar.

En sorgsen, men otroligt vacker dag.
Min lilla morfar har begravits idag, och han kunde inte ha fått en finare begravning. Hans fotografi från när han var ung stod på kistan och han var så fin. Jag har varit på 8 begravningar i mitt 20åriga liv (inget att skryta om, bara konstatera att de är sorgligt många) och de här var den vackraste jag varit på. Elin sjöng så vackert de sånger jag valt, "Tears in heaven" och "Som en bro". De är otroligt speciellt när en så nära vän sjunger. men så talangfulla vänner som jag har hade jag tusen till att välja på ♥  men elin gjorde det kanon. Precis som jag visste.


Hela släkten från Skåne och Småland kom och det var så underbart att höra allas historier om morfars liv i Skåne. Han verkade ha varit så lycklig. En riktig kvinnorkarl var han också, så snygg. Hans systrar berättade att tjejerna ordagrant STOD I KÖ för att dansa med honom för att han var så duktig på att dansa och var en sån charmör. Min lilla morfar. Min älskade morfar. Nu är han hos mormor. Precis som han ville.


image1036

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback