I-landproblem

(Jag gör en ludde ... kolla hans blogg btw.)

Dagens i-landsproblem



Stockholms Tunnelbanor.
Man står på tunnelbanestationen, på väg till skolan. Skulle inte behöva vara särskilt stressad, för lektionen börjar inte förens om en timma och det tar högst 45 dit. MEN så ser jag, "Liljeholmen, 8 vagnar - 5 MINUTER" på den blinkande infotavlan. Förstår ni? Fem minuter? Vad fan ska jag göra så länge? I örebro kan man få vänta 30 min eller mer på en buss, men HÄR i vår kära huvudstad där är det en evighet med 5 minuter. Man dras med i ett sjukligt tempo och är är vana vid att vi ska hålla det då allting måste gå fort. Förstår om folk blir stressade bara dom ser Stockholms-skylten på motorvägen.

Skulle det inte vara bättre om jag tog de där fem minuterna till att lugna ned mig från all stress, ta några djupa och bara vara? Istället för att lägga energi på att bli irriterad. Det är lite samma irritation som när någon står på vänster sida av rulltrappan och jag vill gå i mitt höga tempo - FÖRBI! Jag måste ju få gå i mitt tempo, jag kan väl inte sakta ned? Ibland tror jag inte ens folk har bråttom - de vill bara inte stanna upp och behöva .. tänka kanske?


image735

Jag var med om detta fenomen imorse.
Jag kom på mig själv.
Ush , jag måste skärpa mig.





Kommentarer
Postat av: sara

åh vad jag förstår vad du prata om!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback