Eternity moments

image739

Parfymer och dofter är bland de starkaste minnena för mig. Dofter förknippas alltid till olika människor som betytt ngt för mig. Ja, faktiskt dofter och låtar. Alla har en egen. Jag råkade spruta på mig den här - här över på bilden nyss. Calvin Cleins "Eternity moment".. , namnet verkar ju på ngt sätt stämma in? För jag fick den i julklapp av min mamma och har inte använt den sedan i mars, men på en sekund - bara ett sprut - så är jag tillbaks. Då känns alla de situationer och perioder som man gick igenom just då - bara av att lukta på parfymen. Minnen minnen.

Det kan även vara så att någon går förbi en på stan eller t.ex. sitter bredvid en på bussen - har en parfym på sig som någon man tyckt om eller har betytt något har använt. Det kan kännas ordentligt. Och självklart behöver det inte vara ett ex, eller gammalt ragg eller ngt - nej självklart ngn vän man umgåtts mkt med. Dofterna kan verkligen ge ett sånt där knyt i magen. Ja - eternity moments.



Några parfymer som känns -

Herr : Armani
Herr: Mexx - icecube
Dam: Dolce and gabbana - Light blue
Herr: Ferrari
Herr: Hugo Boss
Dam: Kenzo
Herr: Samba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback