Att dela allt på två

Skrivet : Emma Iggström, november 2004.


Tittar ned för att dölja allt.
Om du får se så förstår du .
Förstår, Förstör och dör. Förlåt att jag spiller din tid.

Ensam nu och så trångsynt.
December börjar bli kallt.
Kylan smärtar, men jag är inte värd något mer.
Vågar inte be dig att värma mig.


Så jag håller mig på avstånd,
nöjer mig med att titta.
Tänk om dina händer fanns i mina.
Tänk om ord fanns att hitta.

Ville vara något vackert,
ville vara ditt allt.


Så mycket jag vill fråga.
Jag önskar allt tusenfalt.
Önskar värmen som jag ser i dig.
Tappar vi det här så tappar jag allt.

Är min lycka din lycka och
går det vi har att dela på två?
Finns det något kvar att
Drömma om, när du sen går härifrån?


Nu lämnar jag dig här.
Lämnar dig med orden.
Imorgon när du vaknar kanske allt är glömt.
Ville ju vara något vackert, ville bara vara ditt allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback