Sanndrömmar?

(Förstår om ni orkar läsa, men måste skriva ned det för att ha det sparat så jag kan se vad som verkligen hände)

Jag drömde idag, nu i eftermiddags. En riktigt otäckt dröm. Iaf, läs här gott folk. Det är otäckt att drömma i både nutid (saker som hänt) och framtid. Betyder det något? Är det något jag borde fatta?

image639
Kåren 27/4 2007

  • Drömmen utspelade sig på Kåren och det var Höstlov 07, dvs alltså det som kommer. Jag hade samma kläder som på Kåren innan valborg nu i maj, det hade även personen jag träffade den kvällen. Jag fick se allt, första mötet i dörren när du såg mig och hur första kramen kändes efter 3 månader. Jag hade kommit hem från stockholm på besök och på dansgolvet spelades bara - konstigt nog - låtar som vi lyssnat på den här sommaren. Dom spelade "Vad är de för mode" med Ison & fille, och även "Ska vi leka?". Låtarna väckte väl minnen och vi dansade hela kvällen, pratade om allt som hänt och vilken underbar sommar vi hade haft.  När du tog på mig och dansade med mig kändes det precis som sommarkvällarna vi haft. Vi sa att de var tråkigt att det blivit som det hade blivit. Tråkigt att vi hade hakat upp oss på småsaker.

    Jag vaknade snabbt ur drömmen och tänkte vadå "blivit som det blev?" Hur blev det då? Det stämmer ju inte!

    Jag behövde inte fundera mer för snabbt somna jag om och då utspelade sig drömmen istället utanför mitt hus och det jag fick se var några delar av gårdagens promenad.(Alltså, jag fick se ngt som hände på riktigt igår.) Dock stod jag gråtandes (det gjorde jag inte igår) och de beslut som togs och det som sades stämde inte alls med gårdagens.

    Tillbaks till Kåren, klockan blev 02.00 och dom stängde. Vi skulle inte så chockerande nog med samma buss, buss nr 12 mot Hjärsta. För andra gången åkte vi samma buss hem, denna gång hade vi dock ingenting framför oss såsom vi haft i Maj - den där gången innan Valborg. Denna gången var det du som grät för du förstod vilket misstag vi gjort i Augusti innan jag flyttade och precis som jag sa igår - det var nu eller aldrig. Så det blev aldrig.



    Jag tror inte detta kommer ske, det är inte det - MEN det är otäckt att se saker som hänt och framför allt hå hintar om framtiden. Gör jag ett misstag eller vadfan äre som händer?


Kommentarer
Postat av: S.

Åhh gör ni det?! Underbart, skulle bara våga lämna placet utan att slå en pling! Pusss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback