Dunkla rum / Winnerbäck

"Jag kan inte hjälpa dig upp, kan inte lysa upp '
den väg du springer. Jag kan inte vagga dig varm och lugn -
du har en annan röst, annan färg, ett annat land,
med andra klockar som ringer. Jag tar mig inte in i dina dunkla rum".

/
Lars Winnerbäck - Dunkla rum.




47156-92



jag lyssnar på Winnerbäck och inser att han alltid ger mig vårkänslor. Han gör mig glad. Han är som Kent var för mig när jag gick på högstadiet, det där lilla extra som alltid gick att ta till när det mesta gick åt helvette - det där som förde mig bort, långt bort ifrån verklighetens kalla mornar och mörka kvällar. Dom där texterna är lite magiska, dom känns alltid rätt - vilket humör jag än är på så är det rätt.  någon gång ska jag se honom Live - det är inget måste men det vore nog en upplevelse. Han är nog ingen sådan person som man måste se live, hans musik gör sig lika bra i min Mp3spelare.


47156-91 för er som inte läst hans texter eller hört hans sånger - hans
sajt.



klockan är sex. malin kommer sju.
mys med floorfiller och blåbärspaj.
malin är bra. hon säger bra saker.
min älsklingskusin.


gårdagen/lördag kväll innehöll
middag i huset med stephan och matilda.
jättetrevligt. dock lite för mkt vin/öl/lakritshots.
inte lika roligt idag som det var igår kväll -
rätt åt mig. Men det var kul iaf. Ölspel, matlagning
och reseplanering. och för att inte glömma : Most Wanted 1999





Tänkte göra en deal med mig själv, att inte festa till det igen
förens min 18årsdag /10e maj. Men, jag insåg att Nicolai muckar och kommer
hem från Finland på torsdag - vilket antagligen innebär fest. Och sen
är det ju valborg innan jag fyller också. så, det blir nog ingen "deal".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback